تست فوری کرونا

بررسی آزمایش فوری کرونا

دانشمندان هنوز نمی‌دانند که آیا میلیون ها کیت ارزان و تشخیصی آزمایش فوری کرونا به کنترل همه گیری کمک می کنند یا خیر؟

با افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا در اوایل سال ۲۰۲۱ ، دولت ها در پی تغییر بالقوه در مبارزه با COVID-19 خبر دادند یعنی میلیون ها آزمایش فوری ویروس کرونا.

کشورهای دارای این کیت ها اعلام کردند که آزمایشات را در سراسر کشور انجام می دهند ، حتی اگر افراد هیچ علائمی نداشته باشند.

این آزمایشات سریع که معمولاً سواب های بینی یا گلو را با مایع روی یک نوار کاغذی مخلوط می‌کنند ، در عرض نیم ساعت نتیجه را بدست می‌آورند ، به عنوان آزمایش تشخیص و تست کرونا و نه عفونت کرونا در نظر گرفته می‌شوند.

آنها فقط می توانند بارهای ویروسی زیاد را تشخیص دهند ، بنابراین بسیاری از افراد با سطح پایین تر ویروس کووید-۱۹ را از دست می دهند.

اما امید این است که آنها با شناسایی سریع مسری ترین افراد ، که ممکن است ندانسته ویروس را منتقل کنند ، به مهار همه گیری کمک کنند.

نظر دانشمندان و محققان

برخی از دانشمندان از این استراتژی آزمایشی خوشحال شدند. برخی دیگر نیز گفتند که این آزمایشات بسیاری از عفونت ها را از دست می دهد ، اگر در سطح میلیونی آزمایش فوری کرونا انجام شود ، می تواند بیش از سود ، آسیب برساند.

جان دیکز ، متخصص آزمایشات عفونی از دانشگاه بیرمنگام ، انگلستان ، می‌گوید:

ممکن است بسیاری از افراد با نتیجه منفی تست کرونا از ناقل نبودن خود مطمئن شوند و رفتار خود را تغییر دهند.

اما محققان دیگر اظهار داشتند اینکه آزمایش فوری کرونا می تواند صدمه ای وارد کند غلط و “غیرمسئولانه” است.

مایکل مینا ، متخصص اپیدمیولوژیک در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد بوستون می گوید:

این بحث ها راه حل مورد نیاز برای همه گیری را به تأخیر می اندازد.

او می گوید:

“ما همچنان می گوییم که هنوز اطلاعات کافی نداریم ، اما در میانه جنگ هستیم – از نظر تعداد کیس‌ها واقعاً نمی توانیم از این که در حال حاضر هستیم بدتر شویم.”

تنها چیزی که دانشمندان در مورد آن اتفاق نظر دارند این است که باید ارتباط روشنی در مورد آزمایش سریع کرونا و نتیجه منفی وجود داشته باشد.

مقایسه تست های سریع کرونا

به دست آوردن اطلاعات قابل اعتماد در مورد آزمایشات سریع کرونا دشوار است زیرا – حداقل در اروپا – محصولات را می توان صرفاً براساس داده های تولید کننده و بدون ارزیابی مستقل به فروش رساند.

هیچ پروتکل استانداردی برای اندازه گیری عملکرد محصولات وجود ندارد و این مقایسه سنجش ها را دشوار می‌کند و هر کشور را مجبور می کند اعتبار خود را انجام دهد.

در فوریه ۲۰۲۰ ، موسسه FIND کار بزرگ ارزیابی صدها نوع آزمایش ویروس کرونا کووید-۱۹ را در یک آزمایش استاندارد آغاز کرد.

این بنیاد با همکاری سازمان بهداشت جهانی (WHO) و موسسات تحقیقاتی در سراسر جهان آزمایشاتی را روی صدها نمونه ویروس کرونا انجام داد و عملکرد آنها را با عملکرد به دست آمده با استفاده از تکنیک بسیار حساس واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) مقایسه نمود.

این روش به دنبال توالی ژنتیکی ویروسی خاص در نمونه گرفته شده از بینی یا گلو فرد (یا گاهی بزاق) است.


درخصوص انواع آزمایش تشخیص کرونا بیشتر بدانیم…


آزمایش های مبتنی بر PCR نسخه های بیشتری از این ماده ژنتیکی را از طریق بسیاری از چرخه های تقویت ایجاد می کند ، بنابراین آنها می توانند مقادیر کم ویروس را نیز تشخیص دهند.

اما این نوع آزمایش زمانبر است و به پرسنل آموزش دیده و تجهیزات آزمایشگاهی گران قیمت نیاز دارد.

منبع: Nature

3 پاسخ
  1. محمد رضا
    محمد رضا says:

    با این کرونای انگلیسی که در تهران هم دیده شده چقدر خوبه که تست های سریع کرونا را انجام دهند و هر چه سریع تر به قرنطینه بروند .

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *