تحلیل آزمایش کرونا

تحلیل نتایج آزمایش کرونا

امکانات آزمایشگاه برای آزمایش تشخیصی کرونا COVID-19 تاثیر زیادی در پاسخ آن دارد. در صورت خوب بودن امکانات آزمایشگاه، ممکن است در کمتر از یک ساعت یا در همان روزی که آزمایش می‌دهید، نتیجه و تحلیل نتایج آزمایش کرونا را از آمایشگاه دریافت کنید.

همچنین اگر آزمایشگاه محل انجام تست مجهز نباشد ممکن است بنا به نیاز، نمونه آزمایش شما را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه مجهزتری ارسال کنند، که این موضوع منجر می‌شود تا نتیجه چند روز بعد به دست شما برسد.


ممکن است این مطلب هم مورد علاقه شما باشد: راهنمای آزمایش کرونا


نتیجه آزمایش کرونا می‌تواند مثبت یا منفی باشد.

تنیجه مثبت آزمایش کرونا

نتیجه مثبت آزمایش بدان معناست که شما در حال حاضر به ویروسی که باعث ایجاد COVID-19 می‌شود ، آلوده‌اید. پس باید اقدامات لازم را برای مراقبت از خود انجام داده و از انتقال ویروس به دیگران خودداری کنید.

لذا تا زمانی که سه شرط زیر اتمام نیافته، باید خود را قرنطینه کنید:

  • علائم شما بهبود یافته باشد.
  • سه روز از تب شما می‌گذرد.
  • حداقل ۱۰ روز از بروز علائم می‌گذرد.

برخی از افراد، مانند افرادی که دارای مشکلات پیش زمینه‌ای هستند و توانایی (ایمنی) آنها در مبارزه با بیماری کم است، ممکن است لازم باشد مدت طولانی تری در قرنطینه بمانند، بنابراین توصیه‌های پزشک خود را انجام دهید.

نتیجه منفی آزمایش کرونا

نتیجه منفی بدان معناست که شما احتمالاً به ویروس COVID-19 آلوده نشده اید. اما در این میان نتیجه آزمایش منفی کاذب هم بسته به زمان و کیفیت نمونه آزمایش کرونا و آزمایشگاه تست کرونا ممکن است اتفاق بیفتد.

حتی اگر نتیجه تست منفی داشته باشید هم ممکن است در آینده آلوده شوید، بنابراین رعایت دستورالعمل های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک صورت و شستن دست‌ها برای جلوگیری از گسترش احتمالی ویروس کرونا مهم است.


ردیابی ارتباطات شما با دیگران

اگر نتایج آزمایش کرونا COVID-19 مثبت باشد – یا اینکه پزشک شما به داشتن ویروس مشکوک است ولی هنوز نتیجه آزمایش مشخص نیست- ممکن است از شما خواسته شود که در ردیابی ارتباطات با دیگران شرکت کنید.

ردیابی تماس، نقشی اساسی در محدود کردن شیوع بیماری‌های عفونی دارد. ردیابی تماس باید هر چه زودتر انجام شود تا در محدود کردن شیوع ویروس موثرتر باشد.

برای شروع ردیابی ارتباطات، شما لیستی از افرادی را که در مدت زمان طولانی با آنها ارتباط نزدیک داشته‌اید، ارائه می‌دهید.

سپس کارکنان بخش بهداشت عمومی با آنها تماس می‌ گیرند تا به آنها در مورد مواجهه و احتمال ابتلا اطلاع‌رسانی کنند. هویت شما در طی این تبادل اطلاعات محافظت می‌شود.

تیم ردیابی تماس اطلاعاتی را در مورد آنچه که تماس‌های نزدیک می‌تواند برای به حداقل رساندن خطر انتشار ویروس انجام دهد ، ارائه می‌دهد.

این مراحل ممکن است شامل گرفتن آزمایش COVID-19 ، ماندن در خانه در قرنطینه به مدت ۱۴ روز پس از مواجهه ، یادگیری علائم و نشانه ها و اقدامات احتیاطی دیگر باشد.

11 پاسخ
  1. فریده
    فریده says:

    چقدر جالب نمیدونستم آزمایش کرونا هم برای این که جوابش کاذب نشود در زمان مشخصیب باید آزمایش داد.

    پاسخ
  2. ارزو
    ارزو says:

    سلام من شوهرم ۱۸ روزهتو قرنطینس امروز ازمایش خون داده چجوری میشه فهمید ک جوابش منفیه؟اگر جوابش مثبت بود باید دوباره بره قرنطینه؟

    پاسخ
  3. مطهره
    مطهره says:

    سلام مامان من عفونت ادرار دارن الان آزمایش خون دادن گفتن کرونا هست میشه به خاطر عفونت زیادی که دارن دکتر ها بگن کرونا ؟؟

    پاسخ
  4. مطهره
    مطهره says:

    سلام
    مامان من به دلیل تب و لرز میرن بیمارستان بعد ازشون آزمایش خون میگیرن میگن عفونت ادرار داره
    فرداش دوباره میرن و دوباره آزمایش میدن میگن کرونا داره
    الان یکی سوال میشه به دلیل عفونت زیاد بگن کرونا؟؟

    پاسخ
  5. مانی
    مانی says:

    سلام
    بابای من سه روزه معدش درد میکنه بعد هیچی نمیتونه بخوره فقط ماست میخوره بعد امروز رفته تست داده تستش مثبت شده آیا ممکنه که از عفونت نعدش باشه آخه هیچ علاقمی نداره بعد گفتن بره دکتر نرفته مستقبم اومده خونه خودشو زده قرنطنیه حتی یه دارو هم نخریده این روش چطوره

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *