راهنمای آزمایش کرونا

راهنمای آزمایش کرونا

باتوجه به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا کووید-۱۹ در جهان و لزوم انجام آزمایشات گسترده تشخیص ویروس لازم دیدیم تا اطلاعات جامع و راهنمای آزمایش کرونا را دراختیار شما قرار دهیم:

چگونه آماده آزمایش کرونا شویم؟

اگر فکر می‌کنید مبتلا به ویروس کرونا (COVID-19) هستید، ابتدا با پزشک تماس بگیرید تا علائم‌تان را بررسی کند و در انتها در مورد نیاز به انجام آزمایش کرونا از وی بپرسید.

درصورت تجویز پزشک می‌توانید برای آزمایش کرونا آماده شوید.

حتماً از تجهیزات محافظتی شخصی استفاده کنید و به دستورالعمل هایی که در مکان آزمایشگاه نصب گردید و نحوه انجام آزمایش کرونا توجه کنید.

آنچه شما در آزمایشگاه تشخیص کرونا انجام می‌پذیرد:

برای نمونه‌گیری و آزمایش تشخیصی کرونا COVID-19، یک نمونه از مخاط بینی یا گلو یا یک نمونه بزاق شما برداشته می‌شود. نمونه مورد نیاز برای آزمایش تشخیصی ممکن است در مطب پزشک ، مرکز بهداشت و درمان یا مرکز آزمایشگاه پاتولوژی برداشته شود.


نمونه گیری از طریق سواب بینی یا گلو

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، سواب بینی را توصیه می‌کنند ، اگرچه سواب گلو هم قابل قبول است. بدین صورت که پزشک یا سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی یا آزمایشگاهی یک چوب نازک و انعطاف پذیر پنبه‌دار را از قسمت نوک بینی شما وارد می‌کنند یا سواب را به پشت حلق شما می‌زنند تا نمونه مخاطی را جمع آوری کند.

نمونه گیری از طریق سواپ بینی برای آزمایش کرونا

این روند ممکن است تا حدی ناراحت کننده باشد. برای نمونه بینی ممکن است در هر دو سوراخ بینی سواب زده شود تا مخاط کافی برای آزمایش جمع‌آوری شود. قبل از کشیدن سواب ، مدت کوتاهی باید در همان حالت باقی بمانید. نمونه در یک لوله مهر و موم شده و برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه تشخیص کرونا ارسال می‌شود.


نمونه‌گیری از طریق بزاق

اگرچه روشی بعنوان بهترین روش برای به دست آوردن یک نمونه خوب مشخص نشده است، اما اگر نتوانید با سواب بینی یا گلو آزمایش دهید و موجب ناراحتی‌تان می‌شود، ممکن است آزمایش بزاق برایتان انجام شود.

شما آب دهان (بزاق) خود را چندین بار به داخل لوله ارسال می‌کنید تا نمونه‌ای از بزاق شما برای آزمایش آماده گردد. لوله قبل از ارسال به آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل باید به درستی مهر و موم شده باشد.

اگر سرفه داشته باشد، ممکن است پزشک نمونه خلط شما را که حاوی ترشحات ریه ها و بخشی از سیستم تنفسی تحتانی است، جمع کند.

نمونه گیری از بزاق برای تست کرونا

در اوایل دوره عفونت ، ویروس بیشتر در بینی و گلو متمرکز می‌شود. اما پس از پنج روز از بروز علائم ، تمایل قرارگیری ویروس در سیستم تنفسی تحتانی بیشتر است.

علاوه بر آزمایش تشخیصی COVID-19 ، پزشک ممکن است سایر شرایط تنفسی مانند آنفلوانزا را نیز که علائم مشابه دارند و می تواند بیماری شما را توضیح دهد ، آزمایش کند.

برخی از بسته‌های آزمایشی COVID-19 دارای مجوز به شما این امکان را می‌دهد تا نمونه را در خانه جمع آوری کرده و سپس آن را به آزمایشگاه ارسال کنید تا مورد آزمایش قرار گیرد.

اما این نکته را بدانید: نمونه ای که توسط یک متخصص آموزش دیده جمع آوری شده و به آزمایشگاه معتبر ارسال شده قابل اعتمادتر است.


حمایت از کودک در حین آزمایش سواب بینی COVID-19

وقتی بچه‌ها آمادگی بهتری جهت انجام یک تست پزشکی را داشته باشند، با همکاری و سازگاری بیشتری عمل می‌کنند، که این یک تجربه مثبتی را برای آنها ایجاد می‌کند.

حمایت از کودکان برای انجام آزمایش کرونا

راهنمای جامع آزمایش کرونا

4 پاسخ
  1. فرزانه
    فرزانه says:

    اگر علایمی از ویروس کرونا را حس کردیم بهتر است سریع تر آزمایش کرونا را بدهیم در صورت مثبت بودن سریع درمان شروع بشود.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *