تست پاپ دختران باکره برای جلوگیری از ویروس HPV

تست پاپ اسمیر دختران

آیا انجام تست پاپ اسمیر دختران لازم است؟

اکثر سازمان‌های بهداشتی-درمانی به زنان توصیه می‌کنند که از ۲۱ سالگی به طور منظم تست پاپ اسمیر را انجام دهند.

اگر دختر باکره هستید – به این معنی که مقاربت جنسی (واژن) نداشته‌اید – ممکن است خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در شما کم باشد، اما بازهم می‌توانید آزمایش بدهید.

هدف از انجام آزمایش پاپ اسمیر، جمع آوری سلول‌ها از دهانه رحم شماست. سلول‌های جمع شده در پاپ اسمیر می‌توانند سلول‌های مشکوک که علامت ابتلا به سرطان دهانه رحم است را تشخیص دهند.

در بیشتر موارد، سرطان دهانه رحم ناشی از عفونت مقاربتی به نام ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. اگر تاکنون هیچ نوع رابطه جنسی نداشته‌اید، بعید است که مبتلا به ویروس HPV شده باشید.


ممکن است بخواهید این مطلب را هم بخوانید: ویروس HPV چیست؟


با این حال، عوامل خطرزای دیگری برای ابتلا به سرطان دهانه رحم مانند سابقه خانوادگی و سیگار کشیدن وجود دارد که می‌تواند عامل ابتلای شما باشد.

بنابراین چنانچه درخصوص ابتلای به سرطان دهانه رحم نگرانید، می‌توانید با پزشک خود درمورد انجام تست پاپ اسمیر دختران صحبت کنید. با مشورت می‌توانید تصمیم بگیرید که برای شرایط خاص خود کدام راه و زمان بهتر است.

تست پاپ دختران باکره

برای غربالگری موثر سرطان دهانه رحم، بسیاری از سازمان‌های بهداشتی آزمایش پاپ اسمیر را در سن ۲۱ سالگی توصیه می‌کنند. لذا شما نیز می‌توانید در مورد زمان شروع غربالگری سرطان دهانه رحم با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: بامد

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *